"PRZEWIESZENIE" REMIGIUSZ MRÓZ

Okładka książki Przewieszenie
Wydawnictwo: Filia
Data wydania: 13 I 2016 r.
Ilość stron: 350
Źródło ilustracji: lubimyczytac,pl

Z niecierpliwością czekałam na kolejną część przygód komisarza Forsta. Nie ukrywam Remigiusz Mróz kupił mnie swoją Ekspozycją i z utęsknieniem czekałam na Przewieszenie. Drugi tom trylogii z komisarzem Frostem sprawił, że mój apetyt jeszcze mocniej się wyostrzył.

Podhalem wstrząsa seria wypadków w górach. Początkowo wydaje się, że powodem jest ludzka nieostrożność, jednak śledczy odkrywają związek między ofiarami. Policja orientuje się, że ktoś morduje turystów w górach. Dochodzenie przejmuje Wiktor Forst. Szybko zdaje sobie sprawę z tego, że wszystkie te wydarzenia są powiązane ze sprawą, nad którą pracował z Olgą Szrebską. Zaczyna tropić mordercę, zbierając ślady, które ten zostawia. Kiedy wydaje się, że złapanie mordercy jest już bliskie, policjanta dopadają duchy przeszłości. Wiktor Forst będzie musiał stawić czoło nie tylko groźnemu zabójcy, ale i ludziom, którzy chcą go pogrążyć.

Ogromnym plusem twórczości Remigiusza Mroza są żywi i niezwykle oryginalni bohaterowie. Zarówno komisarz Forst, wokół którego bardzo dużo się dzieje, jak i morderca, który zabija swoje ofiary w górach, mają silne charaktery. Komisarz Wiktor Forst to cyniczny, dowcipny i uparty facet, który za wszelką cenę chce rozwikłać sprawę zagadkowych morderstw. Ujęło mnie poczucie humoru komisarza Frosta, który nawet w trudnych sytuacjach potrafił żartować. Trudno go nie lubić.

Fabuła mknie niesłychanie szybko, momentami można się zgubić. Jest to niewątpliwie cecha tego typu gatunku. Książkę połykamy w momencie, bo ciekawie zbudowana historia nie daje nam od siebie odpocząć. Podoba mi się ponowne nawiązanie do historii, chociaż nie jest ono tak widoczne, jak w poprzedniej części. Wszystkie wątki tj. religijne, historyczne i kulturowe świetnie się zazębiają, tworząc niezłą historię. Mróz umiejętnie miesza fakty i informacje, myląc tym wszystkim czytelnika. Wielkim walorem było tło powieści. Prawie wszystkie wydarzenia rozgrywają się w Tatrach. Autor ukazał dwa oblicza polskich gór, z jednej strony widzimy ich majestat i piękno. Z drugiej niebezpieczeństwo, które grozi ludziom, którzy nie szanują praw natury. Czytając próbowałam na mapie odnaleźć poszczególne pasma i szczyty.

Każdy, kto ma ochotę przeczytać coś, co ma ciekawą fabułę, bohaterów i nie boi się makabrycznych zbrodni będzie zachwycony. Muszę podkreślić, że samo zakończenie szokuje, musiałam zbierać szczękę z  podłogi, kiedy je przeczytałam. Polecam.

7 komentarzy:

  1. Ta książka czeka już na półce. Chcę i nie chcę po nią sięgać. Cieszę się, że coś Mroza czekana półce. Nadal nie pozbierałam się po Ekspozycji, więc pewnie jeszcze trochę sobie postoi :)
    Odważę się zwrócić uwagę na mały błąd - komisarz Wiktor Forst, nie Frost ;)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie tak dawno czytałam "Ekspozycję" i muszę sięgnąć po "Przewieszenie", zwłaszcza po takiej recenzji!
    Apteka Literacka

    OdpowiedzUsuń
  3. Dużo dobrego słyszałam o twórczości tego autora :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiele dobrego słyszałam o twórczości tego autora i wierzę, że jego powieści są wspaniałe, ale na razie zupełnie mnie do nich nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. "Ekspozycja" za mną, teraz muszę nadrobić "Przewieszenie" :) Jestem ciekawa dalszych losów Frosta ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za świetną opinię! :) A Forst z jakiegoś powodu dość często staje się Frostem... ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Recenzyjka , Blogger