"UTRATA", "TOXIC" 
RACHEL VAN DYKEN

Okładka książki Toxic


"Czasami musisz przejść przez piekło, aby znaleźć swoje niebo"

Wydawnictwo: Feeria Young
Data wydania: 4.II.2015 r.; 3.VI.2015 r.

W pierwszej części zatytułowanej „Utrata” poznajemy Kristen. Dziewczynę od dwóch lat prześladują koszmary, w których pojawiają się jej zmarli rodzice.  Z tego powodu nie chce z nikim się wiązań, unika wszelkich przyjaźni i związków. Kiedy poznaje Westona jej świat przewraca się do góry nogami. Kristen nie wie, że czas działa na jej niekorzyść. Nie dostrzega czarnych chmur, które nadchodzą. A Weston za wszelką cenę stara się ją chronić.

Druga część „Toxic” przybliża nam losy Gabe. Chłopak obsesyjnie ukrywa swoją prawdziwą tożsamość. Kiedyś uwielbiany, obecnie nieznany. Jedno głupie zachowanie sprawiło, że Gabe stał się zakładnikiem własnego życia. Z uporem maniaka kłamie i wymyśla. Tylko jedna osoba pragnie go uratować – Saylor. Dziewczyna, którą zachwyciła jego wrażliwość, inteligencja i urok. Kiedy wreszcie wszystko zaczyna się układać, przeszłość zaczyna upominać się o mężczyznę. A bohaterowie będą musieli podjąć decyzję po której stronie barykady chcą się znaleźć.

Kiedy obie książki trafiły w moje ręce, nie byłam do końca do nich przekonana. Sądziłam, że przeczytam o błahostkach, miłostkach i innych głupotach. Na pewno nie spodziewałam się tylu emocji, ciekawej fabuły. Nie sądziłam, że autorka zapewni nam takie wrażenia. Książki niosą za sobą przesłanie dla każdego człowieka. Wszystkie historie pokazują, że nie jesteśmy sami w tym dziwnym świecie, że zawsze znajdzie się ktoś, kto poda nam pomocną dłoń. Zarówno Wes, Kristen jak i Gabe spotkali na swojej drodze ludzi, którzy nie odwrócili się od nich, ale byli gotowi poświęcić im swój czas. Dzięki przyjaciołom byli w stanie poradzić sobie z trudnościami.

Te pozycje mają dwa oblicza z jednej strony radosne i lekkie, z innej smutne i ciężkie. Początek wciąga, niczym wir, a zakończenie rozkłada na łopatki. Ciekawe, dobrze napisane pozycja. Autorka nie boi się poruszać ciężkich tematów. A emocje bez reszty pochłaniają czytelnika.

Warto walczyć z krzywdą, jaką fundują nam inni. Autorka przekonuje swoich czytelników, jak ważna jest przyjaźń, jak wiele może zdziałać w naszym życiu. Niezależnie od tego, jaką mamy sytuację. Obok przyjaźni ważnym zagadnieniem w pozycji jest miłość. Piękna, prosta i czysta. Obie powieści są przeznaczone głównie dla młodego pokolenia, uczą ich tego co w życiu ważne. Nie wolno odwracać się od czyjegoś nieszczęścia. Opowieść pomaga uporać się z własnymi lękami i emocjami. Historie poznajemy z kilku perspektyw, co pozwala nam w pełni zrozumieć motywację głównych bohaterów. Możemy zbudować własny obraz tego, co się dzieje na postawie przeżyć poszczególnych postaci.

Oczywiście namawiam wszystkich bez wyjątku do sięgnięcia po obie części. Autorka stworzyła pełną świeżości, niebanalną opowieść obyczajową. Książka zachwyca trafnymi spostrzeżeniami. Hipnotyzująca opowieść o przyjaźni, miłości i trudach życia. Polecam 

Za możliwość zapoznania się z książkami dziękuję Wydawnictwu Feeria Young.

Wydawnictwo Feeria

2 komentarze:

  1. Książki te ciekawią mnie już od dłuższego czasu. Na pewno po nie sięgnę :) pozdrawiam i obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie umiem wytłumaczyć dlaczego, ale mimo wszystkich pozytywnych opinii, które czytałam, kompletnie nie jestem przekonana do tych książek.. Czy to może te okładki... chociaż nie są wcale brzydkie.. Nie wiem, mam wrażenie że dawno wyrosłam z takich książek i po prostu straciłabym czas na nie.. Ale wiem, że prawdopodobnie się mylę. Jednak, ciężko jest mj przekonać samą siebie i dać mi szansę.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Recenzyjka , Blogger