"DZIEWCZYNA Z PORCELANY" AGNIESZKA OLEJNIK


Wydawnictwo: Czwarta Strona
Data wydania: 6.V.2015 r.
Źródło ilustracji: czwartastrona.pl


Dla Michała najważniejszymi rzeczami w życiu są pieniądze i kobiety. Przystojny i przebojowy młody człowiek nie zawraca sobie głowy zwykłym życiem, najważniejsza jest wygoda. Jednak, jedna wiadomość sprawia, że musi dojrzeć i zaopiekować się młodszym bratem. W trudnych momentach może liczyć na pomoc sympatycznej sąsiadki – Zuzanny. Początkowo chłopak nie dostrzega piękna w opiekunce brata, z czasem jednak zauważa jej wewnętrzny i zewnętrzny urok. Zuzanna zaczyna go fascynować, jednak pewna tajemnica nie pozwoli im na zacieśnienie relacji.

Książka dotyka wielu ciekawych tematów, pojawia się motyw przyjaźni, straty, odrzucenia i miłości. Autorka pokazuje, że czasem warto zwolnić, aby dostrzec to, co ulotne i mało widoczne w szarej codzienności. Dostrzegamy, że nawet małe niedopowiedzenia i tajemnice potrafią zniszczyć życie. Agnieszka Olejnik stworzyła niebywale prawdziwą opowieść. Uświadomiła nam, że wszystko ma swój sens, że nic nie dzieje się bez przyczyny. Widzimy, że życie to nieustanna wędrówka. To prawda często pojawiają się wątpliwości i zastanawiamy się „po co mi to?”. Pisarka odpowiada: jeśli nie zaryzykujesz nie zyskasz.

Muszę przyznać, że oczekiwałam naprawdę wiele po tej książce. Cóż poradzę dobre wydawnictwo i ciekawy opis sprawiły, że poprzeczka została postawiona naprawdę wysoko. Autorka genialnie rozpoczęła swoją opowieść. Wszelkie opisy były niesamowite i niezwykle soczyste. „Dziewczyna z porcelany” to podróż razem z głównym bohaterem. Nie ukrywam, Michał niezwykle mnie intrygował. Podobały mi się zmiany jakie w nim zachodziły, jak potrafił przewartościować swoje życie i priorytety. Nie załamał się, ale zakasał rękawy i działał. Zżyłam się z nim. Kolejny raz uświadomiłam sobie, że życie składa się ze wzlotów i upadków. Tylko od nas zależy czy podołamy. Michał odkrył siebie na nowo, rozwinął skrzydła i zaczął cieszyć się życiem.

Autorka stworzyła niebagatelne postaci. Michał ma mnóstwo zalet i wad, które ukazują się w zależności od okoliczności. Obok nich ma ukryte słabości i pragnienia, których nie chce ujawnić bojąc się zranienia. Każda z postaci ma swój określony kształt i osobowość. Widzimy ich w pełnym wymiarze. Uwielbiam głównego bohatera za jego pokrętną naturę, waleczność i opiekuńczość. Z drugiej strony Zuzanna, która stanowi ogromną zagadkę, wraz z rozwojem akcji poznajemy ją. Opowieść Agnieszki Olejnik to lektura pełna emocji i refleksji, nie obyło się również bez salw śmiechu. Jak dla mnie przepis na idealną książkę. „Dziewczyna z porcelany” to opowieść o ludziach, trudach i znojach. O tym co boli i weseli. O tym, że życie jest zbyt krótkie, by je marnować. Polecam 

1 komentarz:

  1. Czytałam inną książkę autorki i mnie nie zachwyciła więc i na tę raczej się nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Recenzyjka , Blogger