Wybrać rodzinę
"Wybrać rodzinę" Jean Laffitte


Wydawnictwo: Esprit
Data wydania: 21.07.2014 r.
Ilość stron: 224
Źródło ilustracji: www.esprit.com.pl


Mogę z ręką na sercu powiedzieć, że przeczytałam tę pozycję od początku do końca.  A wiadomo nie każdemu taka publikacja może przypaść do gustu. Kierowała mną ciekawość. Bo nie skłamię, jeśli powiem, że tematyka rodziny w ujęciu kościoła katolickiego była poruszana przeze mnie wielokrotnie. W sumie zastanawiałam się, jak omówiono tak wiele zagadnień. I postanowiłam wczytać się w nią dogłębnie.

Tematyka jaka została poruszona w pozycji jest wielowymiarowa. Dotyczy błahych spraw, ale i tych większych i głębszych. Cały wywiad został ciekawie skomponowany. Na początku poruszono kwestie zaręczyn i początków miłości, następnie skupiono się na relacji żona-mąż, rodzice-dzieci. Wielokrotnie wplatano sytuacje wzięte z życia.

Niewątpliwie pozycja jest ciekawa i budująca, jednak pozostaje lekki niedosyt. Według mnie temat nie został dogłębnie potraktowany. Wiele pytań pozostało bez odpowiedzi. Momentami chciało się przerwać słowotok biskupa Laffitte, który mówił o wszystkim i o niczym. Nie spodziewałam się niektórych odpowiedzi osoby duchownej i to na pytania dosyć drażliwe. W sumie jestem ciekawa z czego, to wynika. Kwestie dotyczące antykoncepcji, aborcji, in vitro, czy związków niesakramentalnych zostały potraktowane po macoszemu. Ale, z drugiej strony pięknie mówiono o miłości i wzajemnym oddaniu się małżonków. Biskup w oparciu o Biblię wskazuje, jaki jest Boży obraz małżeństwa i role jakie odgrywają małżonkowie. Broni  pozycji kobiety, twierdząc, że bez niej nie byłoby życia. Próbuje uświadomić Czytelnikowi, że kościół nie popiera podrzędnej roli kobiety. Staje się bojownikiem o prawa kobiet.

Pojawia się wiele odwołań do codziennego życia, wiele przykładów z pracy duszpasterskiej biskupa, przez co nietrudno odnaleźć się w którejś z opowieści. Silnym spoiwem bardzo mocno akcentowanym przez autora jest głęboka wiara i oddanie się małżonków. Oboje są spoiwem rodziny i to oni powinni dbać o jej rozwój.

Książkę czyta się niezwykle lekko. Prosty styl, zwięzłe i rozsądne odpowiedzi sprawiają, że pochłania się ją niezwykle szybko. Czytałam ją z ołówkiem w ręku, bo tak wiele miała w sobie mądrości,  że nie chciałam nic stracić.

Trzeba rzec…książka niezwykle mądra. Pozbawiona banałów, może niektóre tematy zmarginalizowano, ale to nie odejmuje jej uroku. Język dostosowany do każdego poziomu nie odstrasza, wręcz zachęca do czytania. Myślę, że zadomowi się na długo w mojej biblioteczce. Bo watro czytać o rzeczach ważnych, nie tylko o banałach.

                                 Dziękuję Redakcji Sztukater za udostępnienie egzemplarza do recenzji

Sztukater.pl

1 komentarz:

  1. świetne ! zaprasza do mnie !
    http://grupawalecznych.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Recenzyjka , Blogger